Your Cart

Събиране и подготвяне на съдържание за уеб сайт и онлайн магазин

Обединихме най-добрите практики от опита ни с клиенти при изработката на уеб сайт и онлайн магазин. Информацията, която се съдържа в настоящата страница е обобщен вариант на информацията, която е желателно да присъства на почти всеки проект. Всеки търговец може да прецени от каква информация ще има необходимост неговия проект и да се подготви предварително. Описахме всички информационни блокове, които най-често присъстват в голямата част от уеб сайтовете. Всеки проект има своите специфики.

Страница „Начало“

Витрината на всеки уеб сайт и онлайн магазин. Tя дава представа за цялостното съдържание в сайта, което предстои да бъде видяно. Служи като разпределителен център на трафика. Най-често на нея присъстват секции, в резюме вариант от по-важните вътрешни страници. Към нея и добавяме най-важната част от всеки уеб сайт - Header (Хедър е навигационната лента в горната част на всеки уеб сайт и онлайн магазин). Елементи и секции на начална страница:

  • Лого – необходим формат .ai или .eps (векторизиран формат) за най-високо качество
  • Структура (меню) –дървовидна структура на категории и техните подкатегории (Например: Начало, За нас, Продукти, Услуги, Контакти с Подменю на Услуги – Услуга 1, Услуга 2, Услуга 3)
  • Заглавен банер – подготвят се няколко ресурсни изображения, най-добре собствени изображения в голям формат (над 1920 пиксела широчина). При липса се закупуват стокови изображения или се използват безплатни изображения (вижте страницата най-долу)
  • Изображения/Банери с предложения (оферти)
  • Изображения/Банери водещи към важни вътрешни страници или категории (актуално за сезона, времето)
  • Секции с Новини или Публикации от Блог статии
  • Други важни анонси
  • Продуктови карета с определени продукти/услуги
  • Записване за информационни бюлетини и други имейл нотификации

Страница „За нас / За мен / За фирмата“

Място на което потребителите могат да видят в синтезиран вид цялата информация за лицето или фирмата, стояща зад сайта/магазина.

  • Кратка история – желателно е дължината на текста да бъде не по-малко от 400 думи
  • Екип – снимки на лицето/лицата, контактните им данни (телефон, и-мейл за връзка или социални профили), биографии или други инфромационни текстове
  • Мисия, цел, визия – няколко кратки изречения, с които потребителите могат да разберат повече за каузата или мотивация за работа на екипа
  • Числови факти за отминали дейности – най-честов биват икони (пиктограми) или други визуални елементи, които имат за цел да обобщят цялата история с няколко числа. Например 10 години опит, 3 магазина, 5 човека екип, 10 уникални продукта и т.н.
  • Сертификати, грамоти и др. – препоръчва се при сайтове, които имат необходимост от допълнителни документи, с цел достоверност и качеството на изпълнение на последващите услуги
  • Препоръки и отзиви от клиенти или други полезни материали, помагащи за повишаване на доверието, което потребителите изграждат към сайта или магазина
  • Списък с лога на партньори или важни клиенти

Страница „Услуги“

  • Списък с конкретни имена на всички услуги, които ще се предлагат в сайта /препоръчително е да се разделят в категории ако са повече/
  • Към всяко наименование на услуга е желателно да има 1-2 изречения за резюме на текста от вътрешната страница - текстът има за цел да даде правилни насоки на посетителя и да се ориентира от какво има нужда
  • За всяка услуга се използва или снимка, графична икона или текст (заглавие)
  • Вътрешна страница за услуга - най-често биват авторски изображения от самата дейност, детайлна информация, процес, видео или други информативни материали.

Страница с „Продукти“

Освен във вариантите на Dropshipping или импортиране на външен документ с продукти е необходимо да се качат продуктите или ръчно в сайта или чрез импортиране. Можете да се подготвите предварително, като попълните сами Excel, CSV или друг подобен формат документ. Всеки продукт може да има:

  • Наименование (Име на продукта)
  • Кратко описание
  • Дълго описание
  • Редовна цена
  • Намалена цена
  • Производител/Марка
  • Основно изображение
  • Допълнителни изображения
  • Артикулен номер/Баркод/№ на модел и т.н.
  • Опция/Варианти на продукта (S, M, L, 100 ml, 200 ml и др.)
  • Характеристики на продукта (Серия, Вид, Гаранция, Екстри и т.н.)
  • Документи/Спецификации/Размери (pdf, jpg, png и т.н.)
  • Категория/Категории
  • Сходни, Свързани, Аналогични, Подобни продукти

Страница „Галерии“ 

Всички снимки могат да се обединят в смислен или хронологичен ред в архив .zip или .rar. По-големите архиви могат да се изпращат с MyAirBridge (дo 20GB безплатно качване на файлове). Галериите могат да бъдат най-различни:

  • Снимки от дейност
  • Снимки на продукти
  • Търговски обекти
  • Портфолио и Проекти
  • Екип и хора
  • Събития и евенти

Страница „Цени или Пакети“

  • Ценоразпис – табличен вид с колони включващи наименование на услуга и цена
  • При наличие на видове пакети – наименование на конкретен пакет (Silver, Gold, Platinum и др.)
  • Ключови факти от избора на пакет - информация за сравняване на характеристиките между отделните планове

Страница „Новини“

Най-лесният начин е да се подготвят в doc или docx формат с текст за Блог Статии или Полезни материали, Новини и т.н. Към всяка статия е необходимо да има:

  • Заглавно изображение
  • Допълнителни снимки в самата статия
  • Видео връзки, Аудио файлове или други информационни материали
  • Източници (ако има)

Страница „Контакти“

  • Локация – за връзка/комуникация/посещаване на място
  • Юридически данни, Контактни лица, Отдели
  • IBAN или други разплащателни указания
  • Телефон(и) за връзка и и-мейл(и)
  • Физически магазини или други шоуруми
  • Често срещани въпроси и други чести казуси свързани с обслужване на клиенти
  • Други въпроси, имащи за цел събиране на предварителна информация от клиент /местоположение, адрес, данни, документи и др./

Страница със специфични контактна форма (Запитване или Въпросник)

Конкретни наименования на полета и въпроси. Към всеки въпрос е необходимо да се дадат възможни отговори или опции, които потребителят ще има право да посочи. В случай на желание може да бъде конкретен вид поле (падащо меню, възможност за отметки, текстово поле или прикачване на файл). Формата има за цел да автоматизира процеса по взимане на предварителна информация от клиента.


Полезни връзки:

https://wordcounter.net/ - Онлайн брояч на думи

https://wetransfer.com/ - Качване на файлове безплатно до 2гб международен

https://dox.abv.bg/ - Качване на файлове безплатно до 2гб за страната

https://www.myairbridge.com/ - Качване на файлове безплатно до 20 гб

https://webavtor.com/unique/ - проверка на уникалност на текст

https://www.freepik.com/ - Безплатни стокови изображения

https://pixabay.com/ - Безплатни стокови изображения

https://www.freeimages.com/ - Безплатни стокови изображения

https://unsplash.com/ - Безплатни стокови изображения

https://www.pexels.com/ - Безплатни стокови изображения

https://htmltidy.net/ - Премахване на формат на текст за чист HTML формат

Този уеб сайт използва бисквитки. Те ни помагат да подобряваме вашето удобство в сайта.